Programmeren 4
Home

Programmeren 4

html5logo
html logo

Programmeren 4

Herhaling HTML

Doelstelling

Als we leren programmeren met JavaScript is het nodig de basis van HTML nog eens te herhalen. De meesten onder jullie hebben HTML geleerd in de module Multimedia. Aangezien die module niet verplicht gevolgd moet worden vooraleer te beginnen met Programmeren 5, herhalen we hier de HTML leerstof van de module Multimedia.
Na deze les weet je:
  1. wat semantische html is en hoe je dit toepast;
  2. dat hyperlinks de besis vormen voor de interactie met de gebruiker;
  3. dat een form een meer geavanceerde manier voor interactie met de gebruiker is;
  4. hoe een form element werkt en hoe de browser de waarden, die de gebruiker intypt in de verschillende html besturingselementen, verwerkt;
  5. hoe je met Git lokaal en remote werkt;

Stappenplan

HTML, of Hypertext Markup Language, wordt gebruikt voor het maken van webpagina's.
  1. Waarvoor dient HTML
  2. HTML schrijven
  3. HTML commentaar
  4. Semantische HTML
  5. HTML voor de basistructuur van een pagina
  6. Hyperlinks
    1. Link naar een bestand
    2. Link naar een bladwijzer
  7. HTML attributen
  8. HTML formulieren maken
    1. Wat is een formulier
    2. Elementen
      1. Het form element
      2. Het label element
      3. Het input element
      4. De submit knop
      5. Tekstvak
      6. Tekstgebied
      7. Wachtwoord
      8. Keuzerondje
      9. Selectievak
      10. Keuzelijst
      11. Elementen groeperen
      12. Datum- en tijdinvoer
      13. E-mailinvoer
      14. Range
      15. Bestanduploadvak
    3. Attributen
      1. HTML formulier attributen
    4. Voorbeeld
      1. Tekst en uitleg
        1. Een HTML formulier eerste versie
        2. Een HTML formulier tweede versie
      2. Filmpjes:
        1. Formulier voorbereiden om later met een serverside scripting taal, bijvoorbeeld PHP, te verwerken
        2. Inspecteren hoe de browser de ingevoerde gegevens verstuurt naar de server
    5. Soorten formulieren
  9. HTML Bronnen

Opdracht

  1. Opdracht form HTML
  2. We spreken af dat je de opdrachten lokaal maakt op je eigen computer.
  3. Als je de afspraken in de vorige les hebt gevolgd is de naam van je rootmap op je lokale computer programmeren4.
  4. De de naam van je repo op BitBucket is Pro4VoornaamFamilienaam.
  5. Maak in de rootmap de submap met de naam herhalinghtml.
  6. Maak daarin het bestand met de naam register.html.
  7. Bewaar je werk in een lokale git repo.
  8. Push je lokale repo naar Bitbucket (Git - Lokale repo delen over het internet).

JI
2020-02-02 13:45:31